Mercedes GLE 350 de rijtest

Video review van de nieuwe Mercedes GLE 350 de 4Matic, de diesel plug-in hybrid SUV van Mercedes-Benz.

In mijn zoektocht naar de perfecte bedrijfswagen heb ik eerder al eens een reeks volledig elektrische SUV’s getest:

Dat bleek toen niet echt de ideale oplossing voor mij, wegens de lange en onvoorziene ritten die ik moet kunnen doen tijdens draaidagen.

Tijd voor ‘the next best thing’ dan maar, tijd voor de plugin hybrides!

De eerste plugin hybrid is meteen ook een diesel hybride, de Mercedes GLE350 de. En die laatste ‘de’ in de naam is trouwens geen schrijffout, maar een type-aanduiding.

Ik heb het in m’n video over de batterijbochel in de koffer van de Mercedes E300 de Break waardoor er geen vlakke laadvloer meer is, wel dit is em!

Mercedes-Benz E300 de

Mercedes-Benz E300 de break – batterij-bochel in de koffer

KOSTEN

De Mercedes ‘GLE 350 de’ is er in België vanaf €65000 ex. BTW en is 100% fiscaal aftrekbaar in de zaak.

Hieronder een overzicht van de overige kosten:

  • BIV (Vlaanderen): €0
  • Verkeersbelasting (Vlaanderen): €0
  • BIV (Wallonië/Brussel en leasingmaatschappij): €2.478
  • Verkeersbelasting (Wallonië/Brussel en leasingmaatschappij): €337,45
  • Bruto VAA/maand (2020): Vanaf €171,76

CARPOOL TALK

Ik had trouwens nog een leuke talk met Anke over de toekomst van de auto. De hybride GLE 350 de vol met de laatste technologie was daarvoor natuurlijk de ideale setting.

Bedankt Mercedes-Benz Belgium voor de wagen!

320 pk

paarden

700 Nm

koppel

6,8 sec

0 – 100 km/u

22 g/km

CO2 uitstoot

Mercedes GLE 350 de (2020)

Motor

  • 2.0 turbodiesel, vier-in-lijn + elektromotor
  • 320 pk
  • 700 Nm

Aandrijving

  • 4Matic – vierwielaandrijving
  • 9-traps automaat

Prestaties

  • 0-100 km/u: 6,8 sec
  • topsnelheid: 210 km/u
  • testverbruik: 4,5 l/100 km
  • uitstoot: 22 g/km CO2

Afmetingen

  • 4.924 x 1.947 x 1.772 mm (l x b x h)
  • 2.998 mm (wielbasis)
  • 2580 kg
  • sleepvermogen (geremd): 2700 kg

Prijs

  • vanaf € 80.465 (België / incl. BTW)